Aktina – campagne “het is té lekker ! “

Wat

“Het is té lekker” is een preventiecampagne voor adolescenten, die hen op een participatieve wijze via sociale marketing, rond en door adolescenten, in zijn omgeving aanspreekt. Het kan worden aangeboden aan scholen, tienerkringen en restauranthouders (schoolrestaurants en snacks in de buurt van scholen, sportclubs). Een hele stad kan in actie komen.  Het is een positief communicatiemiddel rond het bord/eten ontwikkeld door de voorkeur te geven aan de zintuiglijke benadering in plaats van de cognitieve benadering. Er worden opleidingen voor restauranthouders aangeboden. De limieten van onze planeet worden gepresenteerd in termen van economische en sociale kansen en levenskwaliteit voor iedereen! Debatten en uitdagingen (soep uitdaging, picknick) worden aangeboden aan tieners en zij zijn verantwoordelijk voor het ontwikkelen van specials en social marketing tools en recepten met ons.

Waarom

Het project helpt om te leren luisteren naar je lichaam (honger, verlangens, emoties, behoeften), om onze natuurlijk verzadigingsgevoel, om je eigen keuzen te durven maken tov anderen en om je eigenwaarde te ontwikkelen. Het motiveert om risicovol gedrag te veranderen en zo veel problemen voor kinderen en adolescenten te voorkomen.
Het doel is dan ook om consumenten te helpen zich aan te passen aan een omgeving en een gewoonte van jongsaf te ontwikkelen. Zo draagt het bij tot het voorkomen van obesitas, verslavingen en eetstoornissen die onze tieners in toenemende mate treffen, alsook bij de strijd tegen stigmatisering en het aan de kaak stellen van de valkuilen van marketing.

Waar

Deze campagne is gestart in Nijvel en Braine L’Alleud

Contact

Aktina
Marcoux Pascale
pascale@ctropbon.be
067/844772 en 0477 34 74 91
www.ctropbon.be